Nejvyhledávanější témata v koronakrizi
Od počátku roku sledujeme výrazné změny v návštěvnosti stránek zaměřených na konkrétní témata oproti předchozím letem. Na většinu z nich má pravděpodobně velký vliv koronavirová krize a vše s ní spojené. Trendy ve vyhledávání produktů kopírují náladu ve společnosti a vývoj aktuálních událostí. Zatímco zájem o některá témata mírně klesl, jiné bořila rekordy v počtu zobrazení a produkty byly prakticky neustále vyprodané. Pro lepší srovnání jsme do grafu zařadili robotický vysavače, které se pravidelně pohybují na předních příčkách návštěvnosti na našem portále Arecenze.cz
Pohyblivý graf začíná 20. února, tedy deset dní před tím, než se v České republice objevil první případ nakaženého virem SARS-CoV-2. V této době se již zvedl zájem o infračervené teploměry o téměř 2 000 procent oproti předchozímu roku, jinak lidé vyhledávají stejné zboží jako v předchozích letech. Výraznou změnu jsme pozorovali okolo 9. března. V tento den bylo vydáno první mimořádné opatření – zákaz návštěv zdravotnických zařízení. Následoval zákaz hromadných akcí, uzavření škol a 12. března následovalo vyhlášení nouzového stavu. V tuto dobu již rapidně vzrostla návštěvnost stránky věnující se domácím pekárnám, přibližně o 300 procent oproti předchozímu roku. V druhé půlce března je možné sledovat i výrazně větší zájem o čističky vzduchu, který začátkem dubna již opadá.
V půlce března bylo vydáno video od Petra Ludwiga – Roušky všem, 19.března pak vláda zakázala pohyb osob bez zakrytých úst. Od 16. března tak můžeme pozorovat zvýšený zájem o šicí stroje, v obdobnou dobu lidé začínali doma vyrábět roušky, 20. března se pak šicí stroje stávají nejnavštěvovanějším tématem celého portálu Arecenze.cz a oproti loňskému roku můžeme pozorovat zvýšení zájmu přibližně o 3 000 procent. O pár dní později se na přední příčky v počtu návštěvnosti opět dostávají infračervené teploměry.
Začátkem dubna už začal stoupat zájem o vířivky a trampolíny, což je sice v tomto období běžné, ale oproti minulému roku vzrostl zájem o trampolíny trojnásobně, o vířivky přibližně dvojnásobně. V polovině tohoto lze z grafu vyčíst také to, že lidé více navštěvovali strojky na vlasy, v porovnání s loňským rokem asi o 700 procent. Okolo 10. května, tedy dobou, kdy byli otevřené kadeřnictví tento zájem opadá a do popředí se vracejí zejména vířivky, trampolíny, jízdní kola, elektrokola, běžecké pásy i rotopedy, rozdíly oproti minulým rokům už ale nebyly tak markantní jako u předchozích kategorií. Naopak mírný pokles v počtu zobrazení v průběhu roku 2020 jsme pak zaznamenali u cestovních agentur a autosedaček.
V současné době lidé nejvíce vyhledávají vířivky, mobilní klimatizace, robotické vysavače, jízdní kola, kočárky, sekačky a mobily, což je pro toto roční období typické. Žádné razantní výkyvy oproti předchozím rokům už viditelné v tuto chvíli nejsou.
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.