Menu

„Pokladní na mě řvala, až jí sliny tekly po bradě“, Češi rozčilují vykládáním zboží i smlouváním. Vyjádřila se pokladní

„Pokladní na mě řvala, až jí sliny tekly po bradě“, Češi rozčilují vykládáním zboží i smlouváním. Vyjádřila se pokladníFoto: Unsplash.com
I pokladní jsou jenom lidé, nikdy nevíte, s čím se zrovna potýkají.

„Stačilo, že jsem položil nákup na pás moc brzy, a ta pokladní na mě začala řvát tak, až jí sliny tekly po bradě,“ svěřuje se zákazník se svou zkušeností z velkého supermarketu. Možná to zní přehnaně, ale pravda je, že některé zlozvyky zákazníků dokážou pokladní opravdu rozčílit.

Co je nejvíc vytáčí a čemu se vyhnout, aby nákup proběhl v klidu? Podívali jsme se na to detailně.

1. Vykládání zboží moc brzy nebo na poslední chvíli

Někteří zákazníci začnou hned sypat celý obsah košíku na pás, ještě než pokladní stihne dokončit markování předchozího nákupu. To může způsobit zmatky a zdržení. Naopak jiní naopak začnou vykládat až ve chvíli, kdy už je na ně řada – a tím zdrží frontu.

Nejhorší je, když na mě zákazník ani nepohlédne, jen telefonuje a hází věci na pás, jako bych tam ani nebyla,“ řekla pro Aktuálně.cz pokladní jednoho z velkých obchodních řetězců.

Tip navíc: Ideální je sledovat, kdy pokladní dokončí předchozí nákup, nebo si počkat na gesto, že můžete začít vykládat.

Foto: Freepik.com

Při vykládání zboží na pás buďte maximálně ohleduplní k personálu i ostatním zákazníkům.

2. Zapomenutý oddělovací kolík

Oddělovací kolík je malý plastový pomocník, který dokáže velké věci. Pokud ho zákazník nepoužije, pokladní riskuje, že část nákupu omylem naúčtuje jinému člověku. To pak znamená stornování, omluvy a zdržení celé fronty.

Tip navíc: Dejte kolík nejen za svůj nákup, ale i za nákup člověka za vámi. Zní to banálně, ale pokladní to opravdu ocení.

3. Dohady o cenách přímo na kase

Pokladní není autor cen. Nemůže změnit částku, kterou ukazuje systém, ani vám slevit „jen tak“. Když se zákazníci začnou přímo u pokladny dohadovat o akčních cenách nebo tvrdit, že cedulka u regálu říkala něco jiného, vzniká nepříjemná situace a zdržení.

„Na pokladní si otevře ‚hubu‘ každý… u zubaře by si to nedovolil. Všechny, co ve frontě nadávají, bych posadil za pokladnu, ať ukážou, jak to zvládnou líp,“ svěřuje se jeden z prodavačů v řetězovém supermarketu (Zdroj: Aktuálně.cz)

Tip navíc: Pokud máte podezření na chybu, obraťte se na informacemi pověřeného pracovníka nebo vedoucího směny. Pokladní ho může zavolat, ale přímá hádka zpravidla nikam nevede.

Foto: Freepik.com

Prodavač opravdu nemá na cenu produktů žádný vliv.

4. Telefonování během placení

Telefon u ucha ve chvíli, kdy pokladní markuje, může působit nezdvořile. Zákazník pak neslyší otázky typu „Přejete si tašku?“ nebo „Máte klubovou kartu?“, pokladní musí opakovat a fronta zbytečně stojí.

Tip navíc: Stačí na chvíli zavěsit a věnovat se placení. Ušetříte čas sobě i ostatním.

5. Platba velkou bankovkou za drobnost

Placení dvoutisícovkou za balíček žvýkaček nebo lahev vody pokladní nemá ráda nejen z principu. Pokladna má omezenou zásobu drobných, a pokud to udělá více zákazníků za sebou, může dojít k tomu, že nebude čím vracet.

Tip navíc: Mějte připravené menší bankovky, nebo pokud můžete, zaplaťte kartou.

Proč je dobré myslet na druhou stranu?

Možná se to nezdá, ale práce pokladní je psychicky i fyzicky náročná. Fronty, spěch, zodpovědnost za velké částky a často i nepříjemné reakce zákazníků dokážou být vyčerpávající. Když se vyhneme pár drobným zlozvykům, ušetříme si vzájemně spoustu nervů – a nákup bude příjemnější pro všechny.

Zdroje:

  • Autorský text a respondenti redakce
  • https://www.kupi.cz/magazin/clanek/18208-nakupni-etiketa-co-byste-nemeli-delat-v-obchode
  • https://opavsky.denik.cz/zpravy_region/prace-pokladni-narazky-nakupujicich-a-velky-stres.html
  • https://uvtnet.cz/clanky/spotreba-televize-za-hodinu-plazma-led-oled-lcd/
  • https://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/prodavacky-promluvily-projdete-si-veci-ktere-jim-v-obchode-n/r~9be6a4aede7b11e7adc2ac1f6b220ee8/v~sl:ac9faa6798d241a1575b55fcd1893d00/

Rubriky

Diskuze Diskuze (8)
Google News Sledujte nás v Google zprávách

#arecenze

Pro nejnovější informace sledujte také naše sociální sítě

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi.
Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email dotazy@arecenze.cz

když dá zákazník oddělovací kolík před i za svůj nákup nemůžou vznikat žádné zmatky i když pokladní nemá namarkovaný předchozí nákup.Naopak ,pokladní markuje tak rychle, že zákazník nestačí ukládat zboží do vozíku a poladní stejně musí počkat až zákazník odebere z pásu

oldřich bradáč

Veselovský, tvá hloupost se hvězd dotýká. Píšeš totální nesmysly!
Měl bys si uvědomit kdo je tady pro koho.
Zákazník pro pokladní nebo pokladní pro zákazníka!

Jan Novák

A když na pás položím zboží, u kterého byla cenovka se slevou a najednou je tam cena dvojnásobná, tak se klidně na pokladní otevřu hubu, protože je členkou toho šmejdského kolektivu prodejny, který se mě pokusil okrást…

Franta Černý

Je mi známo,že to pokladní nemají lehké,ale co zase do běla vytáčí mě? Že se pokladní spolu baví při markování zboží a pak klidně některé zboží namarkují dvakrát.Hlavně jsou problémy u pečiva. Rekord drží pokladní v Lidlu ve Voticích,který mě ošidil na chlebu o 22 kč.

Milan Bednář

Mě v Lidlu pokladní naúčtovala nákup za 1 620 Kč spletla se pouze o 520 Kč. Místo jednoho kusu za 52 Kč mi omylem klikla 11 ks. Ještě že chci účet, protože když platíte mobilem, tak to zjistíte až doma, protože účtenku si musíte do aplikace zadat. Jinak pokladní by z toho nic neměla, protože by ty peníze měl Lidl.

Gustav Kříž

Myslím, že ti, kteří navrhují a schvalují pokladní boxy, by měli jako první jít a používat je. Pokud půjdu sám na větší nákup (plný vozík) je ve většině obchodů nemožné nakoupit. Pás je krátký, odkládací prostor velmi malý a pokladní potřebuje vidět prázdný vozík…. Pokud takto zaměstnám jednu pokladnu a na druhé bude sebemenší zádrhel, v mžiku dojde zásoba personálu, protože jich je ve směně čím dál méně. Takže pokud jsou pokladní nervózní, možná je zákazník jen ve vedlejší roli.

Jaroslav Kejzlar

Dejte kolík za svůj nákup, ale i za nákup člověka za vámi (..?..) jako fakt člověka za mnou?, mám ho oběhnout a jako retardovaný pošuk dát za jeho nákup kolík aby bylo jasno, že jsem ředitel vesmíru? (..?..) počkat si na gesto, že můžete začít vykládat (..?..) a jaké gesto to je, to na mě jako pokladní začne mávat, nebo kývat, nebo vykřikne ?, a že nesmím dát zboží na pás, ještě než pokladní stihne dokončit markování předchozího nákupu a nesmím zboží vykládat až ve chvíli, kdy už je na ně řada (..?..) jak tedy poznám ten prchavý moment, kdy je mi milostivě dovoleno poctít pás svým nákupem?…

Miti Tomi

Tip navíc: Dejte kolík nejen za svůj nákup, ale i za nákup člověka za vámi. Zní to banálně, ale pokladní to opravdu ocení.

No nevím, jestli by se mně chtělo vracet.

František Bradáč

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.