 Galerie
															
							
								Klikněte pro více fotek
							
								
								Galerie
															
							
								Klikněte pro více fotek							
						Na webových stránkách Lidlu jde znát, že jde primárně o kamenný obchod a e-shop je stále ještě druhotný. Do samotného internetového obchodu se můžete prokliknout ze stránek Lidlu přes malý nápis „Lidl-Shop“ v pravé horním rohu. I samotný web e-shopu působí spíše jako leták a může chvilku trvat, než se na něm zákazník dostatečně zorientuje. K tomu mu může dopomoct horní lišta s rozcestníkem. Než se ale dostanete k samotným produktům, bude vás to stát delší proklikávání. Výhodou je snadno dostupná nápověda „Jak nakupovat?“ v pravém horním rohu, některé konkurenční e-shopy nebývají k zákazníkům tak vstřícné a informace o nákupu musíte hledat o něco složitěji. Celkově je ale přehlednost e-shopu slabší, a to zejména v mobilní verzi, kde naopak většina testovaných e-shopů problémy neměla.
Filtrace produktů je základní – tedy cena, barva, velikost. Nevýhodou je, že po zakliknutí každého parametru se vám stránka zaktualizuje a zadání zvolených hodnot tak chvilku zabere. Součástí stránky produktu je stručný popis, řada fotografií, informace o předpokládaném termínu doručení a kalkulátor velikostí. K jeho použití je potřeba znát své míry, jde ale o zajímavější obměnu ke klasické tabulce velikostí.
| Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů | 
|---|---|---|
| Náhledy na postavě | Zpravidla ne | 67 % Zpravidla ano, 22 % Zpravidla ne, 11 % Někdy ano, někdy ne | 
| Prohlížení několika fotek v náhledu | Ne | 44 % Ne, 44 % Ano, dvě fotografie, 11 % Ano, více fotografií | 
| Přehledný rozcestník | Hodně proklikávání | 78 % Ano, 11 % Při scrollování mizí, 11 % Hodně proklikávání | 
| Responzivita na mobilním telefonu | Nepřehledné | 56 % Bez problému, 22 % Horší filtrace, 11 % Chybí možnost filtrovat, 11 % Nepřehledné | 
| Dostupnost informací o nákupu | "Jak nakupovat?" V pravém horním rohu | |
| Filtrace | Pouze základní filtry, každý parametr je třeba volit zvlášť | |
| Průvodce velikostmi | Kalkulačka | 56 % Tabulka velikostí, 22 % Kalkulačka, 11 % Kalkulačka (včetně postavy a věku), 11 % Tabulka s kalkulačkou pro spodní prádlo | 

Při nákupu v Lidl Shopu není nutná registrace, záleží tedy na vás, zda předpokládáte častější nakupování, nebo se s registrací nechcete zdržovat. Platit můžete kartou nebo na dobírku, za tu si připlatíte 39 Kč. Doprava je možná pouze poštou/přepravní společností a stojí 59 Kč, u objednávek nad 1 000 Kč je doprava zdarma. Na rozdíl od Zootu či Tchiba si tak oblečení nemůžete vyzkoušet. V našem případě jsme měli dopravu zadarmo a platba probíhala kartou, přes běžnou bezpečnostní platební bránu (což nebyl případ řady jiných e-shopů v testu, u kterých platba proběhla bez potvrzení kódem). Předpokládaný termín doručení byl 3.8 a stejně jako většina prodejců v testu, i Lidl doručil zboží s předstihem, a to 1.8. V tomto směru tak nemáme obchodu co vytknout.
| Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů | 
|---|---|---|
| Nutnost registrace | Ne | 78 % Ne, 11 % Ano, po registraci se vymaže košík, 11 % Ano | 
| Možnosti a cena dopravy | PPL, Česká pošta: 59 Kč - nelze volit dopravce | |
| Minimální částka pro dopravu zdarma [Kč] | 1 000 | 1 023,63 | 
| Doručení na pobočku | Ne | 56 % Ano, 33 % Ne, 11 % Ano (Praha, Brno) | 
| Možnost vyzkoušení na pobočce | Ne | 67 % Ne, 22 % Ano, 11 % Ano (Praha, Brno) | 
| Avizovaná doba doručení | Do 4 dnů | |
| Reálná doba doručení [počet dní vč. víkendu] | 2 | 3,00 | 
| Možnosti platby | Dobírka (39 Kč), Karta | |
| Zvolená platba | Kartou | 67 % Kartou, 33 % Hotově na pobočce | 
Lidl je jedním z obchodů, které vám na vrácení zboží ponechávají lhůtu 90 dnů, která je více než štědrá (ze zákona máte na vrácení 14 dnů, většina e-shopů tuto dobu prodlužuje na 30 dnů). Zboží bohužel nemůžete nechat v některém z obchodů Lidl, jako to nabízí například Reserved nebo Zara, jeho vrácení ale není o moc složitější, spolu s vyplněným formulářem jej totiž stačí odnést do některého z ParcelShopů, kde jej zdarma vyzvedne služba PPL. ParcelShopy jsou dnes poměrně snadno dostupné a alespoň jeden bývá i v menším městě, často dokonce na vesnici.
Pokud vám tato varianta přesto nevyhovuje, můžete využít i vlastní způsob dopravy, v takovém případě už ale hradíte také náklady na doručení. Ode dne odevzdání balíčku v ParcelShopu do vrácení peněz na účet uběhlo 9 dnů, to je srovnatelné například s e-shopem Zalando nebo Answear. Obchody Mango nebo Zara zvládli vrácení peněz už za jeden den, naopak Zoot nebo H&M si daly na čas a peníze vrátily zhruba za tři týdny.
| Parametr | Tento produkt | Průměr všech námi srovnávaných produktů | 
|---|---|---|
| Možnosti a ceny vrácení | Bezplatně prostřednictvím ParcelShopu/Na vlastní náklady | |
| Lhůta na vrácení [počet dní] | 90 | 78 % 30, 22 % 90 | 
| Možnost bezplatného vrácení | Ano | 78 % Ano, 11 % Ano (s výjimkou některých kolekcí), 11 % Ne | 
| Zvolený způsob vrácení | ParcelShop | 67 % Na pobočce, 11 % Česká pošta, 11 % DPD, 11 % ParcelShop | 
| Reálné vrácení peněz [počet dní] | 9 | 7,89 | 
Ačkoliv nepatří web e-shopu Lidl k nejpřehlednějším, obchod si na nedostatek zákazníků nemůže stěžovat. Co se týče nákupu, naše zkušenost byla příjemná. Dodání zboží bylo rychlé, stejně jako u většiny e-shopů, jeho vrácení patřilo k těm pohodlnějším, lepší už by byla jen možnost vrátit oblečení rovnou v kamenném obchodě. Lhůta vrácení peněz (8 dní) byla vcelku průměrná, některé e-shopy si s touto povinností poradily výrazně rychleji, na jiné jsme ale čekali i několik týdnů. Celkově tak můžeme nákup v e-shopu Lidl doporučit. Neúčtuje si nijak dramatické poštovné, vrátit zboží můžete zdarma do 90 dnů a vše probíhá poměrně snadno a rychle.
Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti
Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi.
Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email dotazy@arecenze.cz